Thursday, July 30, 2009

Selamat Pagi Cikgu

iQram wrote .::.
jari-jemariku dengan tenang menaip patah-patah perkataan..

Satu ungkapan yang pendek tetapi di dalamnya terakam seribu kenangan. Waktu aku jadi bdk skulz dulu,aku la insan yang paling malas nak berdiri tyme bg salam kat cikgu.Aku akan wat bodo je . mmg aku x kan bangun.Tapi skarg,bila aku masuk kelas,baru skrg aku rasa mcm mana kecewanya rasa seorg cikgu tu bila anak murid dia x nk bgn time bg salam.Haha.Padan muka aku.Da kene balik kat diri aku.Pesan aku,terlajak perahu boleh diundur,terlajak perbuatan pandai2 la korang.wawawa..

Kelas tahun 4 Ehsan

Tapikn,aku ni biasa la..seorg cikgu yg amat kreatif.Just utk berkongsi habit aku bila masuk klas ngn korang..
1st-Aku masuk kelas,aku akn pastikan semua murid bgn dulu.Semua da bangun dan berdiri dengan sopan,baru aku akan minta kk bg salam.Tapi selagi diorg x bgn,aku akan suruh diorg berdiri.Kejam x aku?wawawawa..

2nd-Pas duduk,aku akan tulis tarikh dan hari bulan.Aku akn minta murid sendiri bagitau hari dan tarikh.Tujuannya nk suruh mereka bersedia tapi y sbnrnya,aku selalu lupa tarikh.haha.kira cover line r..


3rd-Aku bg diorg 1 minit untuk bersedia,kosongkan meja dan simpn semua brg2.Tujuannya?supaya diorg pay attention apa y aku nk ajar.Yg plg best,pas seminit,aku akn round semua meja dan rampas semua brg y ada meja.Pdn muka diorg.Sape suh x nk smpn brg.Utk pgetahuan korg,aku ada sedozen pen shaker y bjaya aku rampas.wawawa..kayo!kayo!

4th-Aku mula mgajar mcm biasa la.Ha,lg satukn,aku nie cikgu y sempoi jer.Aku x kisah student aku nk minum,nk duk ats meja,nk guling2 ats lantai,nk wat pape jela.Aku benarkan tapi...Bila aku bg arahan,dgr arahan aku,ikut arahan aku.Simple je..

Last-Kk bg salam,dan kalau kelas x diam dan bdiri tegak,aku akan tunggu diorg sampai diorg senyap dan berdiri dgn tegak.Lg best time balik,time nie la semua murid aku akan berubah menjadi murid yang paling sopan.Berlakon..haha.lantak korg la..
Aku cikgu?haha

Kesimpulannya,sapa cakap jadi cikgu nie senang?Unk pengetahuan korg,jadi cikgu la pekerjaan y paling pyh didunia.Masa depan murid-murid di tgn cikgu.Ok cikgu ajar,berjaya lah mereka.Kalo x,kesian kat bdk2 tu..

SELAMAT PAGI CIKGU!!!

Jari-jemariku terhenti seketika untuk.......

1 comment:

  1. whose ada seorang kawan...dia sesi petang...cian kat dia sebab xdapat dengar ucapan selamat pagi!!!!ciankan....=/

    ReplyDelete