Friday, July 17, 2009

SeLamat paGi ciKgu!

iQram wrote .::.

dalam keheningan bilik guru ini,,jari-jemarik begitu rancak menaip .. .

sK. Taman Melawati (2)

sELamat paGi ciKgu!!!

Ha..da 2 ming aku start Praktikum kat SEKOLAH TAMAN MELEWATI (2).baRu skarang dapat masa nk post kat bLog nie.Aduyai...penat giler rasanya skarang nie.Dapat Sekolah Terbaik.Guru pembimbing plak,Guru Cemerlang.Pensyarah pula,Pensyarah Praktikum terbaik.Aku?Guru Praktikum paling bmslah.haha.Tension beb.Tekanan wOo..bile semua pihak mengharap pada kita.Tp nasib baik aDa whose.Member praktikum terbaik aku.So x gentar r...wawawa..

aSsalamualaikum ciKgu iQram..hehe

Keadaan bilik guru..dulu time skolah dulu,inilah tempat yang aku paling x nk pegi.Sekarang..kat sini plak jadi meja aku..Oh tidak!!

Kat sKUL nie,aku mengajar subjek Bahasa Melayu (walaupun tatabahasa aku tunggang langgang),Kajian Tempatan ngan Sivik dan Kewarganegaraan(walaupun aku sendiri pun mcm kurang sivik je.hehe).Aku ajar tahun 4 saje.so.x banyak tensen r.Tapi sape ckp x tensen?Lagi penat woO nk mengajar budak2 yang baru nak membesar nie.

cikGu whose dan cikgu Iqram.kelihatan whose berpura-pura membuat kerja disebelah aku..haha
Boleh tolong diam x?
Awak faham x apa y saya ckp?

Haha.Tu la ayat y aku slalu gunakan dalam kelas.Guru-guru oK.Even ada y agak2 keberatan lidah dan gusi dan pipi untuk tegur sapa ngn aku,aku x kisah la..aku sedar kitorg ni guru praktikum aje.korg da lame jd cikgu (ayat perli.huhu)
Punch kad aku x pernah merah tau..semuanya ok.Walaupun pagi2n aku selalu suruh whose punch kan bg pihak aku..hehe

Pagi-pagi kena punch kad..awal pagi..tengah hari...sape la yang suh wat punch kad nie.menyusahkan aku y slalu dtg lambat nie je..kat skolah nie 6 minggu.Tapi skrang baru mingu kedua.Rasa macam kejap je.Rasa baru semalam aku mengadap guru besar,rasa mcm baru semalam jer aku kenal ngn budak2 nie.So,untuk semua,kalo korang nk ank2 korang jd insan yang berguna untuk bangsa dan negara,jua ibu pertiwi,baik korang selalu2 la doakan aku x ngajar anak korang.rosak diorg nanti..huhu

jari-jemariku terhenti seketika untuk.......

No comments:

Post a Comment