Thursday, June 18, 2009

KoNsert KemENteriaN pELajaraN maLaysia



iQram wRote :


yOur excellency...... tergeliat lidah aku dan menyebutnya..huhu.penat gler.baru je habis join Konsert Kementerian Pelajaran Malaysia 3 ari 2 mlm kat PWTC.jadi ajk sambutan ja.Konsert ni best sebab dari main drum,gitaris,penyanyi sampailah ke dancer sumanya budak2 dari darjah satu sampaila student institut perguruan.Lagu die mmb best.rugi x tgk lor..


Ajk-aJK Konsert Kementerian Pelajaran

Tyme ni,aku jd ajk sambutan.kitorng kene sambut delegasi luar negara tau.ada la dalam 500 org dari negara komenwel.Tonga,Mongolia ngan mane2 ntah negara pun termasuk juga.Kiranya keje kitorg kat sane,sambut diorg masuk ngan tunjukkan seat diorg duduk.But...cabaran yang paling menusuk kalbu kitorg adalah kitorang x dibenarkan memanggil diplomat2 asing nie dgn panggilan sir,madam,bos mahupun yg sewaktu dgnnya la.yerla,kite kat malaysia nie pun,cara nk sapa orang just panggil sir,encik or tuan.. tapi yang lecehnya,kitorg x leh sapa diorng mcm tu.ader petugas yg da nk kene tempeleleng ngn sorg diplomat sebab panggil dier sir.haha coz?actually diplomat2 asing nie kerek skit.ada dalam kalangan diplomat terdiri daripada menteri2,pegawai2 tinggi kerajaan.So,panggilan sir miss or madam tu bagi diorang x sesuai la untuk pangkat yang diorg ada.kerek gler!!!sebab makhluk2 nie la tergeliat habis lidah aku nak nyebut yOur excellency tiap kali jumpa diorg.hehe.but enjoy gile beb!!


Dalam Hall PWTC.
Tyme Konsert da habis..


Sempat lagi posing.huhu

Uiiccc...its me!!
jap..nk ngumpat skit.act x puas ati ngn sorg ajk.dari institut perguruan jugakla tapi bkn ipg aku.bengang gile,ckp ngn mamber2 nk speaking jer.x ksh la tu.tp y paling aku kesah cakap main lepas ajer.kalo die nk kutuk aku,main cakap direct je..aku pun ada perasaan weih..jgn la kutuk aku mcm tu skali kalo x suka aku pun.da la kutuk aku,leh wat bodo plak.mcm x da pape plak..tp x kesah.lastday,aku ngn mamber2 aku y satu kapal x suka dier, kitorg pulaukan budak tu..wawawa..padan muka ko..da la aaauauuuuuwwwww!! hahaha.Ops!!

jari jemari aku terhenti seketika.....

No comments:

Post a Comment